- Instagram introduceert binnenkort mediakits en andere nieuwe influencer-marketingtools in de app.
- Creators zullen binnen de app een “creator portfolio” kunnen maken om hun content te laten zien.
- De creator marketplace van Instagram wordt ook aangepast om de vindbaarheid te verbeteren.
- Lees ook: Instagram test zogenoemde ‘groepsprofielen’ waarin verschillende gebruikers kunnen samenwerken: dit moet je weten als creator
In november geeft Instagram enkele influencers toegang tot nieuwe functionaliteiten waarmee ze mediakits binnen de app kunnen bouwen. He applicatie gaat ‘creator portfolios’ heten.
Creator portfolios zijn onderdeel van een breder aanbod aan functionaliteiten in de creator marketplace van het platform. Deze zijn momenteel alleen beschikbaar voor geselecteerde influencers binnen de VS. De creator marketplace is de ruimte in de app waar merken influencers kunnen ontdekken en berichten kunnen sturen over betaalde partnerschappen en gesponsorde content.
Instagram bevestigde in september aan Insider dat het een tool testte om mediakits te maken. Deze werd eerder dit jaar gespot door Alessandro Paluzzi, een ontwikkelaar van mobiele apps. Nu heeft het sociale platform officieel aangekondigd dat de tool in november wordt uitgerold. Op dat moment worden er ook andere uitbreidingen geïntroduceerd in de creator marketplace.